Open letter to the Emirati authorities to free HRD, Ahmed Mansoor on his 50th Birthday

On 22 October, Ahmed Mansoor will turn 50 in prison so CIVICUS and partners have organised a series of actions to help #FreeAhmed and offer #BirthdayWishes4Ahmed. The United Arab Emirates authorities have convicted and imprisoned him for 10 years solely for his human rights work and for exercising his right to freedom of expression.  We are looking for signatories to a joint letter calling upon the Emirates government to immediately and unconditionally release the human rights defender Ahmed Mansoor, whose life we believe may be at risk following beatings and hunger strikes to protest deplorable and inhumane prison conditions.

Please add your signature to this letter at either the bottom of this page or at the following link by 14 Octoberhttp://eepurl.com/gFtjJr

You can find information about protests worldwide (NYC, DC, Toronto, London and more) at: https://www.facebook.com/FriendsofAhmedMansoor/

Le 22 octobre, Ahmed Mansoor célèbrera ses 50 ans en prison, nous avons donc organisé une série d'actions pour aider à sa libération #FreeAhmed et lui offrir nos voeux #BirthdayWishes4Ahmed. Les autorités l'ont condamné et emprisonné pendant 10 ans uniquement pour son travail en faveur des droits humains et pour avoir exercé son droit à la liberté d'expression. Nous recherchons des signataires pour une lettre commune commune (en anglais) appelant le gouvernement des Émirats Arabes Unis à libérer immédiatement et sans condition le défenseur des droits humains Ahmed Mansoor, dont nous pensons que la vie pourrait être en danger à la suite de brutalités et des grèves de la faim entreprises pour dénoncer des conditions carcérales déplorables et inhumaines.

Merci d'ajouter votre signature à cette lettre au bas de cette page ou sur le lien (en anglais) suivant avant le 14 octobre: http://eepurl.com/gFtjJr

Vous pouvez trouver des informations sur les manifestations dans le monde entier (NYC, DC, Toronto, Londres, etc.) en anglais sur: https://www.facebook.com/FriendsofAhmedMansoor/

El 22 de octubre, Ahmed Mansoor celebrará sus 50 años en la cárcel, por lo que hemos organizado una serie de acciones para ayudar a su liberación #FreeAhmed y felicitarle #BirthdayWishes4Ahmed. Las autoridades lo han condenado y encarcelado durante 10 años únicamente por su labor en el ámbito de los derechos humanos y por ejercer su derecho a la libertad de expresión. Estamos buscando signatarios para una carta conjunta (en inglés) en la que se pide al gobierno de los Emiratos Árabes Unidos que libere inmediata e incondicionalmente al defensor de los derechos humanos Ahmed Mansoor, cuya vida creemos que puede correr peligro tras las agresiones y las huelgas de hambre emprendidas con el fin de protestar contra las condiciones deplorables e inhumanas que sufre en prisión.

Por favor agregue su firma a esta carta al final de esta página o en el siguiente enlace (en inglés) antes del 14 de octubre:  http://eepurl.com/gFtjJr

Puede encontrar información sobre las protestas en todo el mundo (NYC, DC, Toronto, Londres y más) en inglés en: https://www.facebook.com/FriendsofAhmedMansoor/

في 22 أكتوبر/تشرين الأول، سيبلغ أحمد 50 عاماً وهو في السجن، لذلك قمنا بتنظيم سلسلة من الإجراأت للمساعدة في إطلاق سراح أحمد وتقديم الأمنيات له عن طريق الوسوم

#FreeAhmed و#BirthdayWishes4Ahmed

لقد أدانته السلطات الإماراتية وحُكم عليه بالسجن 10 سنوات بسبب عمله في مجال حقوق الإنسان وممارسته حقه في حرية التعبير. نحن نبحث عن موقعين على الرسالة المشتركة التي تدعو حكومة الإمارات إلى الإفراج فوراً ودون شرط عن المدافع عن حقوق الإنسان أحمد منصور، حيث أن حياته في خطر بعد تعرضه للضرب وإضرابه المتكرر عن الطعام للاحتجاج على ظروف السجن المزرية وغير الإنسانية

يرجى توقيع هذه الرسالة المفتوحة في أسفل هذه الصفحة أو على هذا الرابط بحلول 14 أكتوبر

يمكنكم العثور على معلومات حول الاحتجاجات في جميع أنحاء العالم (نيويورك، واشنطن، تورنتو، لندن وغيرهم) باللغة الإنجليزية على

Sign the letter

Do you want to receive updates on this campaign?

CONNECT WITH US

DIGITAL CHANNELS